Brisbane/ Australia Zoo - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viktorien Gouverneur - WaarBenJij.nu Brisbane/ Australia Zoo - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viktorien Gouverneur - WaarBenJij.nu

Brisbane/ Australia Zoo

Blijf op de hoogte en volg Viktorien

06 December 2012 | Australië, Brisbane

Nadat ik de bus op Spot X had genomen had ik nog een tussen stop van 2 nachten op Byron Bay. Daar ben ik savonds naar de bios geweest, Skyfall, die trouwens echt heel gaaf was. Maar in de bios was ik omringd door Nederlanders, hoemeer ik naar het noorden ga hoemeer nederlanders ik tegen kom.
In Brisbane had ik 2 nachten geboekt. De eerste dag ben ik smiddags en savonds de stad wezen verkenen. Het is best raar dat je al volop kerst muziek hoort en overal kerstversiering is. Toen ik smiddags echt even uit de zon moest omdat het gewoon te heet was, was daar een heel kerstkoor aan het zingen haha.
De 2e dag ging ik naar Australia Zoo, the home of the crocidil hunter Steve Irwin. Hier wilde ik erg graag heen omdat ik veel naar zijn programma's heb gekeken toen hij nog leefde. Hij is ondertussen alweer 6 jaar dood, door een stingray. Ik had een gratis entree kaartje van m'n canadese vriend gekregen dus ik had geld over voor een tour etc. Kennelijk kan je met allerlei dieren het verblijf in, interactie en op de foto. Denk aan dingo's, tasmania devils, cheeta's, tijgers, maar ik heb voor de mierenegel/echidna en de wombat gekozen omdat deze dieren alleen in Australie voorkomen en ik ze nog niet in het wild gezien heb.
Ik heb echt de grootste lol gehad met de Echidna's, erg stekelachtig maar toch zo knuffelig. Ik kreeg een vlees pasta op mijn hand en zij kwamen over me heen gekropen om met hun lange tongetjes de pasta op te slurpen. Jep dit is één van mn favoriete dieren. Bij de wombat's was het ook erg leuk. Ookal zien ze erg knuffelig uit, itt de echidna's, ze waren totaal niet knuffelig. Ik moest schoenen van daar aan en je moet achter hun blijven omdat ze graag op je tenen knabbelen haha. Erg grappig was dat één van de wombats een dochter was van Minibus die ik herkende van de serie.
Verder ben ik nog op de foto geweest met een krokodil in mijn handen (kleintje maar, anders wordt het zo zwaar!) en ik heb de show in het crocoseum gezien. Deze shows waren ook op tv te zien. Hier laten ze een grote krokodil (Monty) binnen komen en voeren ze uit de hand en laten ze springen.
De dierentuin was erg groot opgezet, de dieren hadden erg grote verblijven en dit was dan vaak alleen hun dag verblijf. Snachts gingen ze dan naar een nog groter nachtverblijf. Bij de tijgers waren altijd 3 man aanwezig in hun verblijf voor interactie zodat ze 'tam' blijven. Cheeta's werden in tuigjes uitgelaten door het park, helaas was mijn geld op voor zo'n wandelingetje.
Ook heeft de dierentuin een wildlife hospital waar ik een kijkje heb genomen.
Met andere woorden, hele gave dierentuin die zeker een kijkje waard is. Nu moet ik afsluiten want moet rennen voor de bus!!

  • 11 December 2012 - 08:47

    Rens:

    Hey Vik,

    Je mist hier niets hoor :-) Ik ben even terug in Nederland en het is hier zoooooo koud.
    Hoe gaat het surfen?
    x

  • 11 December 2012 - 13:58

    Danielle:

    "Toen ik smiddags echt even uit de zon moest omdat het gewoon te heet was..." TSSSSS.......

  • 13 December 2012 - 18:59

    Reinier:

    hoi viktorien, weer een tof avontuur. dit lijkt mij ook wel een dierentuin die je niet gekist nag hebben als je naar australie gaat. lijktnme wel heel bizar zo met de losse dieren. ik ben benieuwd hoe de amerikanen met dat vrije gebeuren omgaan.

  • 15 December 2012 - 10:08

    Thea :

    Viktorien, ik geniet met je mee !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viktorien

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9081

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 02 Februari 2013

Australie reis 2012/2013

Landen bezocht: