Great Ocean Road & the Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Viktorien Gouverneur - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & the Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Viktorien Gouverneur - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & the Grampians

Blijf op de hoogte en volg Viktorien

11 November 2012 | Australië, Grampians

Hier even kort verslag van de tour, ik zit name link op even iPad en dat type nog al raar. Vooral als het ding de woorden voor je gaat bedenken in een andere taal!
De tour begon al meteen langs de kust met stops op de mooiste stranden en kleine touristisch plaatsjes. Opweg naar de oudste werkende vuurtoren van ...(van wat ben ik even vergeten) kwamen we door een kaal bos vol met wilde koalas. Kennelijk zijn 2 van de 60 eucalyptus bomen favoriet bij deze beesten.
In mijn tour groep zitten veel verschillende nationaliteiten. Met Mako (japans meisje met wie I'm een tent deel en gek als een deur is) heb ik veel opgetrokken tijdens de tour. Laatste van vandaag was een regenwoud wandeling met hele oude bomen. Erg gaaf om te zien. Tent op gezet en op een te dun matje op een hobbelige ondergrond nog verbazend wekkend goed geslapen.
De dag erna langs de ene na de andere cliff wand gestopt voor de mooiste uitzichten! Waaronder de twelf apostels, londons bridge en nog veel meer. Daarna het land ingetrokken en onze tent opgezet op een soort ranch waar de wilde kangaroes rond liepen. Wel geteld 1 gezien.
De laatste dag was een bezoekje aan the grampians. Een gebergte ten noord/westen van Melbourne. Eerste stop waren watervallen die wat leuke plaatjes opleverde. Het alle coolste van de dag was the balconies. Op het topje van de berg waar de cliff recht naar beneden gaat had je een stel rotsen die horizontaal uitstaken en waar je (na over de hekjes te zijn geklommen) hele gave foto's kon maken. Ik met mijn hoogte vrees stond te trillen als een rietje, maar toch gedaan! Dat geeft je wel een heel tof gevoel.
De laatste stop was bij een aboriginal heritage waar niet heel veel aan was. Maar buiten waren een stel wilde kangeroes die mensen gewend waren en je dus heel dicht bij kon komen.
Toen we bijna terug in Melbourne waren was ik een beetle nerveus omdat ik nog geen hostel had en het was al 9 pm. Gelukkig kon ik met 2zweedse meisjes uit mijn groep mee waar ik nog even mee ben opgetrokken en had ik dus een bed voor de nacht.








  • 12 November 2012 - 12:01

    KO:

    Had wel met je meegewild!! Alhoewel... dat tentje met te dunne matje en over dat hekje stappen ?????en s'avonds om 9pm nog een bedje zoeken... deze 65+ 'r beleefd er zo ook veel plezier aan. bedankt en ga zo door!!Liefs, Ko

  • 18 November 2012 - 14:12

    Reinier:

    Hoi Viktorien, leuk om je verslagen te lezen. Je hebt al aardig wat foto's gepost. Ben je al een beetje gewend aan het leven daar? We hebben je trouwens wel gemist op mijn verjaardagsfeestje, maar het is je vergeven hoor;).

  • 22 November 2012 - 14:50

    Danielle:

    Zo, ook ik lees vanaf nu al je verhalen mee. Wij hebben het ook waanzinnig leuk gehad in Nepal, ik zal je de verhalen wel even in een mail sturen. Klinkt goed allemaal, geniet er maar van :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viktorien

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9092

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 02 Februari 2013

Australie reis 2012/2013

Landen bezocht: